مطالب متفرقه

لیگ ‌فانتزی چیست؟

لیگ فانتزی از اتفاقات جدید و جذاب سایت های پیش بینی (تک بت) و بازی های ورزشی‌ می‌باشد که دراین لیگ فرضی شما سرمربی یک تیم ورزشی هستید و طبق معمول تیم های واقعی وظیفه شما آماده کردن یک ‌تیم‌ قوی و تعیین استراتژی و تعیین تکنیک ها برای بهتر شدن تیم و برد و پیروزی آن ‌هستید.

 

هدف از تشکیل لیگ مجازی چیست؟

اینکه بتوانید تیمی را بسازید که خودتان دوست دارید. امتحان‌کنید تا متوجه شوید که اگر شما مربی یک تیم بودید مربی خوبی هستید یا نه؟! در رقابت هاي‌ روزانه با دیگر بازیکنان شرکت کنید. از مهارت خودتان برای کسب درآمد استفاده کنید.

 

فوتبال فانتزی

این بازی جزء بازی های مجازی می‌باشد که کاربر آن تیم‌های تخصصی خود را می سارند و با سایر تیم‌های فانتزی رقابت می‌کنند.

پاین بازی به کاربران این امکان را می دهد که دقیقا مانند یک مدیر باشگاه واقعی یا یک‌ مربی قوی، بازیکنانی را که دلخواهشان است انتخاب کنند و بازی آن‌ها را در تیمی که ساخته اند مدیریت کنند.

کاربران در فوتبال فانتزی می توانند بازیکنان مختلفی را از تیم‌هاي‌ مختلف حاضر در لیگ، در تیم خود قرار دهند. همانطور که در تیم‌های واقعی مشاهده می‌کنید تعدادی از بازیکنان کاربران این بازی نیز نقشِ بازیکنان ذخیره را دارند و فقط بازیکنان اصلی هستند که بر اساس عملکردی که دارند برای شما امتیاز کسب ‌می‌کنند.

پس هر کاربر می تواند در صورتی که از بازیکن خود رضایت کافی را نداشته باشد و یا اگر محروم و مصدوم شده باشند، با پرداخت هزینه‌ی یک بازیکن دیگر ، شخص جدید را وارد تیمش بکند.

این بازی فانتزی به بازی کنندگان امکان مدیریت یک تیم ورزشی همانند دنیای واقعی را می دهد.‌ سرمربی های مجازی با توجه به عملکرد بازیکنان تیمشان در بازی‌هاي‌ واقعی، امتیاز می گیرند.

 

آیا ورزش های فانتزی طرفداری هم ‌دارد؟

بر اساس آمار اعلامی از طرف انجمن ورزش فانتزی «Fantasy Sports Trade Association» سال گذشته 22٪ از مردان آمریکایی بین 18 تا 49 سال در این بازی شرکت کرده‌اند. و موفقیت آنان باعث شده تا محبوبیت این ورزش ها بیشتر شود.

قوانینی که باید بدانید:

زمانی‌که شما یک تیم‌ در لیگ‌ فانتزی راه اندازی می‌کنید به شما مقدار مشخصی اعتبار اختصاص داده می‌شود که بتوانیدبرای تیمتان‌ بازیکن های‌ مختلفی را انتخاب و ترانسفر کنید.

بازیکنانی که برای انتخاب شما در دسترس هستند ، بازیکنانی هستند که در لیگ واقعی آن کشور بازی می کنند. البته که اعتباری که به شما تعلق می‌گیرد مقدارش آنقدر بالا نیست که در همان ابتدای کار بتوانید تمام بازیکنان خوب و درجه یک را خریداری کنید به مرور می‌توانید تیم‌خود را قوی تر کنید.

تیم شما ترکیبی از ستارگان قوی و گران قیمت لیگ‌های ‌مختلف و همچنین بازیکنان جوان و گمنام باشد. در پایان هر مرحله، به کاربرانی که آن بازیکنان را در اختیار داشته باشند همان امتیازی که بازیکنانشان کسب‌ می‌کند شامل حال آنها می شود.

 

چگونه یک‌ تیم برای ورزش فانتزی انتخاب می شود؟

با اعتباری که به شما اختصاص داده شده است تیم‌خود را به بهترین شکل تکمیل کنید و یک‌ تیم‌‌ متعادل خوب برای بازی های خود بسازید. تعداد مشخصی بازیکن از هر باشگاه قابل انتخاب است.

همه ی بازیکنان را طبق قوانین این بازی ها نمی توانید از یک باشگاه اختصاصی و مشخص بخرید و باید باشگاه های مختلف انتخاب کنید. باید تعداد مشخصی بازیکن در هر پست انتخاب شود.

تعداد بازیکنان انتخابی از 11 تا 15 بازیکن متغیر اسـت. اگر ساده ترین حالت را در نظر بگیریم باید 11 بازیکن انتخاب کند.

در صورتی که قبل از شروع مراحل بازی یکی از بازیکنان اصلی مصدوم یا محروم شد، شرکت کننده می تواند یکی از بازیکنان ذخیره را جایگزین کند. کاربر می‌تواند یک بازیکن را در هر بار بازی به عنوان ‌کاپیتان معرفی‌کند. امتیازاتی که توسط کاپیتان کسب می شود، ضربدر 2 می شود.

 

ترانسفر های بازیکنان مختلف:

مربی و مدیر باشگاه می تواند بازیکنی را که می‌خواهد به یک باشگاه دیگر بفروشد و یا بازیکن دیگری را جایگزین ‌کند. برای هر مورد نقل و انتقال هزینه از مدیر کسر می گردد. قیمت خرید بازیکنان یکسان نیست و در هفته با امتیازاتی که کسب‌ می کنند تغییر می‌کند. پس طبیعی است که سرمایه مدیران نیز با گذشت زمان تغییر می کند.

 

فوتبال و لیگ فانتزی در سایت های پبش بینی

در سایت های پیشبینی مختلف مثل سایت شرط بندی تک بت مواردی‌که در زیر اشاره شده وجود دارد:

اولین روش: طبق سرمایه ای که جمع آوری کرده اید و اعتباری که به شما داده شده است بازیکن خریداری می کنید.  و هر بازیکن در تیم شما بر اساس قدرتی که نشان می دهد امتیاز می گیرد و در نهایت مجموع امتیازات شامل حال شما می شود.

دومین روش: یک سری بازیکن، تاکتیک و استراتژی … تعیین می‌کنید. سپس تیم ها بر اساس یک الگوریتم خاص باهم بازی می کنند .طبق مثالی‌که دیده شده است:

صد میلیون پوند پول مجازی و 15 جای خالی برای انتخاب بازیکن، برای یک سال سرگرمی درست و حسابی کافی است.

یک بازی محبوب به نام «فوتبال فانتزی لیگ برتر انگلیس». بازی های‌مختلف فانتزی تیم‌های ورزشی

میلیون‌ها نفر در دنیا «فانتزی» بازی می‌کنند؛ از جمله بازی های دیگری که به صورت فانتزی در سایت ها وجود دارند.فوتبال آمریکایی، هاکی، بیس‌بال، گلف و فوتبال.

 

ورزش فانتزی دو اصل اساسی دارد:به صورت مجازی وجود دارد.استراتژیک ‌می‌باشد.

در انتخاب بازیکنان دقت کنید بعد از انتخاب آنها تیم ‌خود را مدیریت کنید و آن را طوری پیش ببرید که در رقابت های‌مختلف با سایر تیم بیشترین امتیاز را به دست آورید.

لیگ برتر انگلیس

حدود هفت میلیون نفر هر سال در این بازی شرکت می‌کنند و هر هفته سعی می‌کنند تیم خود را با بهترین ترکیب مدیریت کنند.در مرحله اول باید حساب بازی بسازید.

در سایت مشخص شده بعد از اینکه ثبت‌ نام ‌کردید و عضو سایت شدید با یک زمین فوتبال روبرو می‌شوید که 15 جای خالی دارد و شما باید با 100 میلیون پوند اعتباری که برای شما در نظر گرفته شده است ، 15 بازیکن بخرید؛ بازیکنانی که امسال در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند.

در مرحله بعد از ثبت نام تیم ‌خود را بسازید:

11بازیکن در ترکیب اصلی و 4 بازیکن روی نیمکت ذخیره قرار می‌گیرند و این می‌شود ترکیب اولیه‌ی شما برای ادامه‌ی فصل.

امتیازدهی به چه صورت پیش می رود؟

بازیکنانی که برای تیم خودتان انتخاب کرده اید بر اساس عملکردی که نشان می دهند امتیاز کسب ‌می‌کنند.
معمولا بازیکنان به دلایل زیر امتیاز کسب می‌کنند:

  • گل زدن
  • دادن پاس گل
  • گل نخوردن از تیم رقیب
  • در بازی، گل‌زدن و پاس گل، امتیاز مثبت دارد؛
  • گل‌زنی بازیکن خط دفاعی شش امتیاز،
  • گل‌زنی هافبک پنج امتیاز،
  • گل‌زنی مهاجم چهار امتیاز
  • و دادن پاس گل سه امتیاز

 

بازیکنان اصلی و فرعی کیست؟!

شما باید در هر هفته از بین 15 بازیکنی که دارید، 11 بازیکن را به عنوان بازیکن اصلی  و 4 بازیکن ذخیره انتخاب کنید. امتیاز تیم شما، مجموعه‌ی امتیازهای این 11 نفر است و امتیاز چهار بازیکن روی نیمکت ذخیره، محاسبه نمی‌شود.

حالا برای‌شما این سوال پیش می آید که بازیکن ذخیره برای‌چیست؟ خب ساده است اگر یکی از بازیکنان اصلی‌ تیم شما قادر به بازی کردن نباشد، بازیکن ذخیره وارد تیم اصلی می‌شود و امتیاز او برای شما لحاظ می‌شود.

‌انتخاب کاپیتان

هر هفته باید دقیق ترین تصمیم را راجع به کاپیتان تیم بگیرید که مسئله مهمی است و سود آوری او نیز برای شما بیشتر است.
چون امتیاز کاپیتان دو برابر می‌شود. اگر به هر دلیلی کاپیتان اول‌ شما بازی نکند، کاپیتان دوم Vice-Captain  وارد عمل می شود و امتیازش را دو برابر می‌کند.

 

خرید و فروش بازیکن:

شما بعد از هفته‌ی اول و تشکیل تیم، هر هفته مجازید یک بازیکن‌تان را بفروشید و به جایش یک بازیکن بخرید.

سخن آخر:

مهلت تیم‌چیدن را از دست ندهید: هر هفته، تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع اولین بازی هفته فرصت دارید تیم خود را آماده کنید.پول‌تان را صرف خرید بازیکن ذخیره نکنید. هر فوتبالیست خوبی به درد فانتزی نمی‌خورد حواستان به تغییر قیمت‌ها باشد  تحقیق در انجام ‌هر کاری مهم‌است.

منبع : شرط برتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا