رپورتاژ

انواع دستگیره چمدان و آنتیک

دستگیره یکی از مهمترین یراق آلات در صنعت چوب و کابینت سازی است که در ساخت کمد، جعبه، صندوقچه، کابینت و غیره استفاده می‌شود. این یراق در انواع سایز و مدل تولید شده‌اند که براساس نوع متریال وسایل و جنس آنها انتخاب می‌شوند. از دستگیره علاوه بر یراق تزیینی برای باز و بسته کردن راحت سازه‌های ذکر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین باید دارای دوام و استحکام بالایی باشند تا به دلیل باز و بسته کردن مکرر کمد، کابینت و جعبه در طول روز دچار شکستگی و آسیب نشوند. البته نکته مهمی که در انتخاب دستگیره باید به آن توجه کرد، میزان وزن و مدل درب کابینت، کمد یا جعبه است. به عنوان مثال در درب‌های افقی باید از دستگیره‌های خطی و افقی استفاده کرد تا به راحتی باز و بسته شوند. در ادامه مطلب انواع دستگیره کابینت و آنتیک را معرفی خواهیم کرد تا درک بهتری از نحوه انتخاب آنها برای سازه مورد نظر خود داشته باشید؛ پس با مطالب کاربردی زیر همراه باشید.

انواع دستگیره کابینت و کمد

دستگیره‌های موجود در بازار براساس نوع سازه کمد، کابینت، جعبه و صندوقچه انواع متنوعی دارند. برای کابینت و کمد باید حتما از دستگیره‌های کاربردی و مستحکم استفاده کرد تا در برابر آسیب و ضربه مقاوم باشند. دستگیره کمد و کابینت در انواع مختلف مدرن، کلاسیک، سرامیکی، دکمه‌ای، توکار و مخفی تولید شده‌اند تا نسبت به سلیقه، جنس و نوع سازه می‌توان آنها را انتخاب کرد.

دستگیره مدرن

کابینت و کمد یکی از مهمترین وسایل در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و اتاق است زیرا علاوه بر کاربردی که دارند به عنوان وسیله دکوری در نظر گرفته می‌شوند. این نوع دستگیره برای کابینت‌های جدید و مدرن استفاده می‌شود و جذابیت و زیبایی سازه را چند برابر خواهد کرد زیرا جلوه بیشتری به آن می‌دهد. دستگیره مدرن معمولا به صورت ساده، بلند و کشیده تولید شده است و انواع مختلفی از لحاظ اندازه و طرح دارند.

دستگیره کلاسیک

همانطور که کابینت و کمد در انواع متریال تولید شده است، نوع کلاسیک آن طرفداران زیادی دارد. به دلیل متریال خاص کابینت‌های کلاسیک، دستگیره آن نیز دارای سبکی کلاسیک با طرح و مدل متفاوت می‌باشند. این نوع کابینت‌ها در بازار به عنوان مدل رومی معرفی می‌شوند که دارای طرح و مدل‌های شلوغ و پر تزیین می‌باشند. بنابراین دستگیره‌های آن حالتی آنتیک به کابینت خواهد داد؛ از رنگ‌های گوناگون دستگیره کلاسیک می‌توان به برنزی، مسی و زیتونی اشاره کرد که طبق رنگ کابینت انتخاب می‌شوند. این نوع دستگیره دارای طرح‌های حکاکی شده و نقش و نگارهای زیبا است که می‌تواند جذابیت و زیبایی کابینت کلاسیک را چند برابر کند. افرادی که می‌خواهند کابینت آشپزخانه لوکس و مجلل داشته باشند، می‌توانند از انواع دستگیره کلاسیک برای کابینت با متریال کلاسیک خود انتخاب کنند.

دستگیره دکمه‌ای

دستگیره دکمه‌ای یکی از انواع دستگیره کابینت نوع کلاسیک می‌باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، دستگیره کابینت کلاسیک نقش و نگارهای برجسته با طرح‌های مختلف دارند که مناسب کابینت‌های کلاسیک می‌باشد. از این رو دستگیره دکمه‌ای که معمولا تک پیچ هستند به راحتی روی انواع کمد و کابینت قابل نصب است. این نوه دستگیره جلوه‌ای خاص و زیبا به سبک کابینت یا کمد خواهد داد زیرا ساده و شیک می‌باشد.

دستگیره سرامیکی

دستگیره کابینت و کمد انواع متنوعی دارند که یکی از خاص‌ترین آنها مدل سرامیکی است. این نوع دستگیره به دلیل جنس سرامیک و فلزی خود باعث زیبایی و جذابیت بیشتر کابینت می‌شود. از دستگیره سرامیکی به دلیل طرح و مدل‌های خاص می‌توان روی کابینت‌های کلاسیک نصب شود. این دستگیره به صورت خطی و دکمه‌ای در بازار عرضه می‌شود که طبق سلیقه فرد و مدل کابینت می‌توان آنها را انتخاب و خریداری کرد.

دستگیره توکار و مخفی

همانطور که در مطابق بالا بیان شد، دستگیره کابینت را می‌توان براساس طرح و متریال کابینت انتخاب کرد. بعضی مواقع طبق سلیقه افراد دستگیره کابینت روی درب آن نصب می‌شود که باعث زیباتر شدن جلوه ظاهری کابینت می‌شود. اما در مواقعی افراد تمایل ندارند که دستگیره کابینت روی درب کابینت نصب شود و نمایی به آن دهد. برای اینگونه سلیقه‌ها، دستگیره توکار و مخفی را می‌توان در نظر گرفت. از دستگیره توکار برای کابینت‌های سبک مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود که در سایز و مدل‌های گوناگون تولید شده است. این دستگیره داخل کابینت نصب شده و جلوه و زیبایی متفاوتی به کابینت خواهد داد. از دستگیره مخفی برای کابینت و کشوها استفاده می‌شود که قسمت بالایی درب کابینت نصب می‌شود و در ظاهر نمایی از بیرون ندارد. این نوع دستگیره دارای کاربرد و جنس‌های مختلفی می‌باشد.

 

دستگیره‌های تزیینی

از انواع دستگیره تزیینی برای استفاده روی جعبه و صندوقچه به عنوان یراق تزیینی استفاده می‌شود که در مدل، رنگ و انواع متفاوت تولید شده‌اند. افراد طبق سلیقه خود می‌توانند انواع گوناگون آن را انتخاب کنند. دستگیره‌ آنتیک در انواع رنگ زیتونی، طلایی و نقره‌ای تولید شده است که طبق رنگ جعبه یا صندوقچه می‌توان آنها را انتخاب کرد.

دستگیره آنتیک جعبه

دستگیره آنتیک جعبه یا صندوقچه برای راحت‌تر باز و بسته کردن درب آنها استفاده می‌شود که از طرح‌های مختلفی برخوردار می‌باشد. این نوع دستگیره جلوه خاص و زیبایی به جعبه خواهد داد زیرا علاوه بر کاربردی که دارد باعث آنتیک شدن جعبه نیز می‌شود. دستگیره آنتیک صندوقچه باید طبق اندازه درب آن انتخاب شود تا هنگام باز و بسته کردن درب باید شکستگی و آسیب آن نشود. همچنین جلوه ظاهری صندوقچه حفظ شود.

دستگیره سنتی

از دستگیره سنتی می‌توان برای جعبه و صندوقچه‌های آنتیک و درب‌های چوبی قدیمی استفاده کرد. با استفاده از این دستگیره‌ جلوه سنتی و قدیمی بودن درب و جعبه حفظ خواهد شد. این نوع دستگیره در انواع طرح، مدل و اندازه تولید شده است که طبق سلیقه افراد انتخاب می‌شود. دستگیره سنتی معمولا از طرح‌های برجسته و حکاکی شده برخوردار می‌باشد و جنس فلزی مستحکمی دارند.

دستگیره چمدان

چمدان یکی از وسایل کاربردی و ضروری در هر خانه است که از آن برای جابجایی وسایل به مکان دیگر و حمل راحت‌تر آنها استفاده می‌شود. با توجه به اینکه وسایل زیادی را می‌توان داخل چمدان جای داد باید از یراق آلات مستحکم و مقاومی برای آن استفاده کرد. یکی از یراق‌های ضروری این وسیله دستگیره است که دارای سایز و مدل‌های مختلفی می‌باشد. دستگیره چمدان از نوع پلاستیکی نیز باید از پلاستیک مرغوب استفاده کرد تا استحکام آن حفظ شود. دستگیره چمدان و ساک مانند دستگیره‌های ذکر شده قابل تعویض بوده و به راحتی با بستن پیچ روی سطح انجام می‌گیرد.

قیمت انواع دستگیره آنتیک

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از دستگیره وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از دستگیره را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید محصولات می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا