رپورتاژ

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی به سبکی از عکاسی گفته می‌شود که وظیفه آن نمایش دقیق،کامل و باکیفیت محصولات است. تجارت نوین بیش از هر زمانی رقابتی شده است. همه برندها و کمپانی های کوچک و بزرگ در حال نمایش هرچه بهتر محصولات خود هستند و در ابن بین آنچه نقش کلیدی بازی میکند عکاسی صنعتی است. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از دیرباز مورد توجه برند های موفق و توسعه دهندگان کسب و کار بوده است. چرا که چیزی بهتر از یک تصویر مستند از یک محصول نمیتواند آنرا شرح دهد.

عکاسی تبلیغاتی

همانطور که در اصطلاحات رایج است چشم مورد اعتمادترین عضو قضاوت انسان است. و عکاسی صنعتی با نمایش دقیق جزییات نقش بسزایی در این امر بازی میکند. در راه رشد، تبلیغات امری اجتناب ناپذیر می باشد که همپای کیفیت کار و مشتری مداری اهمیت دارد. هدف از عکاسی تبلیغاتی تنها معرفی کالا یا خدمات نیست، بلکه تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول است. امروزه طراحی سایت و کاتالوگ و عکاسی تبلیغاتی اجزای جدایی ناپذیر فرآیند برندینگ هستند و صرفه جویی در این زمینه میتواند به ضرر و زیان کسب و کار شما تمام شود.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

تجربه عکاس نقش بزرگی در کیفیت عکاسی صنعتی تبلیغاتی بازی میکند. عکاس صنعتی باید خواسته مشتری و تقاضای بازار را درک کند و محصولی متناسب با نیازها ارائه دهد. متاسفانه امروزه در کشور ما عکاسی صنعتی تبلیغاتی بصورت آکادمیک آموزش داده نمیشود و همین باعث ایجاد شناخت نسبتا کمتر مردم نسبت به این حوزه تبلیغات گردیده است. البته این مساله که عواملی نظیر نورپردازی دقیق، پردازش حرفه ای، اصلاح رنگ، پرسپکتیو و … در کیفیت نهایی عکس ها دخیل اند قابل چشم پوشی نیست. عکاسی از ماشین‌آلات و فرآیندهای صنعتی و یا محصولات ریز و درشت شما برای رسانه‌های مختلف تفاوت دارد. یعنی آنچه در اینترنت منتشر می‌شود باید متمایز از چیزی باشد که چاپ شده و  در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. قطعا کسی که سال‌ها در این زمینه تجربه داشته باشد می‌داند برای هر رسانه چه تصویری بهترین نتیجه را به دست خواهد داد.

چرا به عکاسی صنعتی نیاز داریم؟

برای مثال یک کاتالوگ را تصور کنید که در آن تصویری نیست و یا عکسهای آن با دوربین معمولی دوربین و با نور اتاق گرفته شده باشد. آیا شما رغبتی برای خرید یا همکاری خواهید داشت؟ آیا به چشم شما این مجموعه آماتور نیست؟ خوب است بدانید جدای از تاثیری که عکس خوب بر کاتالوگ ها و پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی دارد، می‌تواند تجارت آنلاین شما را نیز بهبود بخشد. وب سایتی که عکس‌های با کیفیتی از یک فرآیند صنعتی و یا محصولات خود را به بینندگان نشان دهد، از اعتبار و جذابیت بیشتری در ذهن بیننده برخوردار خواهد بود. مردم شفاف بودن را دوست دارند و این پروسه عکاسی صنعتی در نهایت می‌تواند یک کسب و کار را در فروش کالا یا خدمات پیشرفت بدهد.

از سال ۹۱ تیم رادیان با اتکا به دانش روز و نیروی جوان خود پا به عرصه ی حوزه تبلیغات گذاشت. و توانسته با رزومه ای قوی و همکاری با بزرگان نیاز حوزه ی تبلیغات به عکاسی را در تهران و سایر نقاط کشور مرتفع نماید. مقالات آموزشی عکاسی و دوره های آموزش عکاسی صنعتی که توسط مجموعه رادیان ارائه گردید توانسته باعث پیشرفت بسیاری از هنرجویان و جذب آنها به بازار کار گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا