رپورتاژ

برای کاهش هزینه‌ی برق یخچال باید بدانیم

خوش‌شانسی یعنی هنوز هم از یخچال فریزر قدیمی‌تان که سال‌ها پیش خریده‌اید استفاده می‌کنید. یخچال فریزرهای قدیمی در مقایسه با یخچال فریزرهای امروزی مصرف برق بالایی دارند. پس اگر استطاعت دارید یک یخچال فریزر جدید خریداری کنید، چون با صرفه‌جویی در برق می‌توانید ظرف ۲ سال هزینه‌ای را که صرف خرید دستگاه جدید کرده‌اید جبران کنید.

روش‌های بسیاری برای کاهش قابل‌توجه هزینه‌ی برق یخچال فریزر وجود دارد.

  1. دیفراست: اکثر یخچال فریزرهای جدید دارای مکانیسم یخ‌زدایی خودکار هستند که مانع ایجاد برفک و مصرف برق بیشتر می‌شود. بااینکه دیفراست در بسیاری از یخچال‌ها فرآیندی خودکار است، همیشه باید یخچال را از نظر میزان برفک بررسی کنید و اگر دیفراست یخچال مشکل داشته باشد باید با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.
  2. تمیز کردن مارپیچ‌های کندانسور: باگذشت زمان، روی مارپیچ‌های کندانسور که معمولاً در پشت یخچال فریزر قرار دارند گردوخاک می‌نشیند که مانع انتقال مناسب و آزادسازی حرارت در محیط پیرامون می‌شود. تراکم گرما باعث کاهش عملکرد دستگاه و حتی آسیب به آن می‌شود. دستگاه برای حفظ سرما انرژی بیشتری مصرف می‌کند و درنتیجه هزینه‌ی برق مصرفی افزایش می‌شود.
  3. بررسی دمای واقعی: دمای ایده آل مکانی که یخچال فریزر در آن قرار دارد باید بین 36 و 38 درجه‌ی فارنهایت و برای دیفراست بین 0 و 5 درجه‌ی فارنهایت باشد. برای حفظ سرمای درون یخچال باید دما را تنظیم کرد. گاهی اوقات کاهش دمای بیش‌ازحد باعث افزایش مصرف برق یخچال فریزر می‌شود.
  4. بررسی کاهش سرمای یخچال: گاهی اوقات باید یخچال را ازنظر میزان سرمای آن بررسی کنید. یکی از علل اصلی سرد نشدن درون یخچال خرابی مکانیسم بسته شدن درب است. همیشه مطمئن شوید هنگام بستن درب هیچ شکافی بین درب وجود نداشته‌باشد و مگنت‌های آن محکم به هم چسبیده باشند. همیشه لاستیک درب را ازنظر وجود ترک (براثر گذشت زمان یا عوامل دیگر) که یکی از عوامل اصلی سرد نشدن یخچال است بررسی کنید. هرگونه هدر رفت سرما از یخچال فریزر فشار بیشتری را برای تولید سرما به آن وارد می‌کند و درنتیجه هزینهٔ برق افزایش می‌یابد.

به‌جز مواردی که در بالا ذکر شد، برخی از روش‌های ذخیره‌سازی مواد خوراکی در یخچال به کاهش هزینه‌ی برق مصرفی یخچال کمک می‌کند. یکی از این روش‌ها این است که دمای مواد خوراکی را پیش از قرار دادن در یخچال به دمای محیط برسانید. قرار دادن غذاهای گرم در یخچال نه‌تنها باعث فساد آن‌ها می‌شود، بلکه به بخش‌های مهم دستگاه آسیب می‌رساند. باز کردن  زیاد درب یخچال نیز باعث هدر رفتن سرما و افزایش فشار به کمپرسور برای جبران سرمای ازدست‌رفته می‌شود.

روش‌هایی که در بالا ذکر شد نه‌تنها به افزایش عمر یخچال فریزر کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش قابل‌توجه هزینه‌ی برق می‌شود.

بیشتر بدانید:

رفع بوی بد یخچال

طریقه تعویض فیلتر یخچال دوو

مقایسه یخچال و ساید بای ساید ویرپول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا